Prohlášení
Zavazujeme se dodávat produkty splňující vysoké standardy inovací, výkonnosti a ekologické bezpečnosti. Od našich dodavatelů očekáváme stejnou úroveň kvality. K dosažení našich cílů musíme být schopni přizpůsobit se následujícím environmentálním předpisům, směrnicím a konvencím:
- nařízení o registraci, hodnocení, povolování a omezování chemických látek (REACH),
- směrnici o omezení používání některých nebezpečných látek v elektrických a elektronických zařízeních (RoHS),
- nařízení o perfluoralkylových a polyfluoralkylových látkách (PFAS),
- nařízení o perzistentních organických znečišťujících látkách (POP),
- nařízení o látkách poškozujících ozonovou vrstvu (ODS),
- Minamatské úmluvě o rtuti,
- zákonu o bezpečné pitné vodě a toxických látkách (Proposition 65),
- zákonu o kontrole toxických látek (TSCA),
- směrnici o odpadních elektrických a elektronických zařízeních (OEEZ),
- nařízení o bateriích,
- nařízení o obalech a obalových odpadech,
- nařízení o zdravotnických prostředcích (MDR),
- požadavkům na biokompatibilitu,
- nařízení o ekoznačce EU,
- nařízení o dodržování náležité péče při dodávkách z konfliktních oblastí
REACH
Nařízení (ES) č. 1907/2006 Evropského parlamentu a Rady ze dne 18. prosince 2006 o registraci, hodnocení, povolování a omezování chemických látek (REACH).
Nařízení REACH stanovuje pravidla Evropské unie týkající se chemických látek. Společnost LINAK jedná v souladu s cíli nařízení REACH, se zahrnutím tohoto obsahu:
- Kandidátský seznam látek vzbuzujících mimořádné obavy a podléhajících povolení
- REACH, příloha XIV: Seznam látek podléhajících povolení
- REACH, příloha XVII: Látky s omezeným použitím podle nařízení REACH
Společnost LINAK dodržuje nařízení REACH sledováním látek vzbuzujících mimořádné obavy (SVHC) ve svých výrobcích.
Shromažďujeme deklarace za účelem identifikace látek SVHC, pokud koncentrace jedné či více látek ze seznamu kandidátů přesáhne 0,1 % hmotnosti v jakékoli součásti výrobku. Některé naše výrobky mohou obsahovat látky SVHC. Usilujeme o nahrazení těchto látek tam, kde je to technicky možné a ekonomicky proveditelné. Výrobky prodávané v EU, jež obsahují látky SVHC v koncentraci nad 0,1 %, jsou registrovány v databázi SCIP, která slouží k identifikaci rizikových látek v jednotlivých dílech a složitých výrobcích. Další informace získáte na e-mailové adrese chemicalcompliance@linak.com.
Přečtěte si naše prohlášení o nařízení REACH.
RoHS
Směrnice Evropského parlamentu a Rady 2011/65/EU ze dne 8. června 2011 o omezení používání některých nebezpečných látek v elektrických a elektronických zařízeních (přepracované znění). Směrnice RoHS stanoví požadavky na omezení používání některých nebezpečných látek v elektrických a elektronických zařízeních.
Směrnice (EU) 2015/863 následně upravila přílohu II původního znění, čímž aktualizovala seznam omezených látek.
Směrnice RoHS omezuje používání nebezpečných látek v elektrických a elektronických zařízeních. Všechny výrobky LINAK splňují požadavky směrnice RoHS a všech jejích platných novelizací.
Přečtěte si naše prohlášení o směrnici RoHS.
PFAS
Per- a polyfluorované alkylové látky (PFAS) představují rozsáhlou a složitou skupinu syntetických chemikálií, které se v životním prostředí jen obtížně rozkládají.
Některé produkty společnosti LINAK obsahují látky PFAS, především ve formě PTFE/teflonu. Tam, kde je to technicky možné, PTFE nahrazujeme. Neustále sledujeme platnou legislativu.
Přečtěte si naše prohlášení o látkách PFAS.
POP
Nařízení (EU) 2019/1021 Evropského parlamentu a Rady ze dne 20. června 2019 o perzistentních organických znečišťujících látkách.
Nařízení o perzistentních organických znečišťujících látkách (POP) vychází ze Stockholmské úmluvy o perzistentních organických znečišťujících látkách. Nařízení obsahuje seznam chemických látek, které představují riziko nepříznivých účinků na lidské zdraví a životní prostředí. Společnost LINAK dodržuje požadavky nařízení o POP a nepoužívá látky, které jsou v tomto právním předpisu uvedeny.
Přečtěte si naše prohlášení o látkách POP.
ODS
Nařízení (EU) 2024/590 Evropského parlamentu a Rady ze dne 7. února 2024 o látkách poškozujících ozonovou vrstvu.
Od února 2024 Evropská unie zakázala společnostem vyrábět nebo uvádět na trh látky poškozující ozonovou vrstvu (ODS), které jsou uvedeny v příslušném nařízení.
Produkty společnosti LINAK splňují požadavky nařízení o látkách ODS a neobsahují žádné látky, které jsou v tomto právním předpisu uvedeny.
Přečtěte si naše prohlášení o látkách ODS.
Minamatská úmluva o rtuti
Společnost LINAK dodržuje Minamatskou úmluvu o rtuti, kterou Dánsko podepsalo 10. října 2013. Společnost LINAK dodržuje úmluvu, jejímž cílem je chránit lidské zdraví i životní prostředí před uvolňováním rtuti a jejích sloučenin.
Proposition 65
Kalifornský zákon o bezpečné pitné vodě a prosazování ochrany před toxickými látkami „Safe Drinking Water and Toxic Enforcement Act of 1986“, známý též jako „Proposition 65“ ukládá podnikům zákaz vědomě a úmyslně vystavit osobu chemické látce, kterou stát Kalifornie označuje jako původce nádorových onemocnění, vrozených vad nebo reprodukčního poškození, aniž by poskytl „jasné a přiměřené varování“.
Výrobky LINAK obsahují látky uvedené v seznamu podle kalifornského zákona Proposition 65. U výrobků nebyly provedeny žádné toxikologické analýzy. Z tohoto důvodu zákazníkům doporučujeme, aby své produkty opatřili označením odpovídajícím legislativě Proposition 65.
Přečtěte si naše prohlášení k zákonu Proposition 65.
TSCA
Zákon o kontrole toxických látek (TSCA) je právní předpis Spojených států amerických, spravovaný Agenturou pro ochranu životního prostředí (EPA). Zákon TSCA umožňuje agentuře EPA regulovat používání vybraných chemických látek, jež mohou představovat riziko pro životní prostředí nebo lidské zdraví, včetně látek klasifikovaných jako perzistentní, bioakumulativní a toxické (PBT).
Oddíl 6(h) zákona TSCA stanovuje omezení pro používání následujících látek: 2,4,6-tris(tert-butyl)fenol (2,4,6-TTBP), dekabromdifenylether (DecaBDE), hexachlorbutadien (HCBD), pentachlorthiofenol (PCTP) a fenol, isopropylovaný fosfát (3:1) (PIP (3:1)).
Podle našich aktuálních poznatků se tyto látky ve výrobcích společnosti LINAK nevyskytují. Nadále sledujeme příslušné právní předpisy, abychom zajistili trvalý soulad s legislativou a bezpečnost našich výrobků.
Přečtěte si naše prohlášení o zákonu TSCA.
OEEZ
Směrnice 2012/19/EU Evropského parlamentu a Rady ze dne 4. července 2012 o odpadech z elektrických a elektronických zařízení (OEEZ).
Směrnice o OEEZ upravuje nakládání s odpady pocházejícími z elektrických a elektronických výrobků. Některé produkty společnosti LINAK nesou symbol přeškrtnuté nádoby na odpad, což znamená, že musí být likvidovány řádným způsobem a nikoli jako běžný komunální odpad.
Správná likvidace chrání životní prostředí i lidské zdraví. V případě dotazů ke správné likvidaci kontaktujte příslušné místní orgány nebo evropského distributora.
Společnost LINAK je registrována u místních orgánů v zemích, kde působí, a přispívá k recyklaci v souladu se směrnicí o OEEZ.
Nařízení o bateriích
Nařízení (EU) 2023/1542 Evropského parlamentu a Rady ze dne 12. července 2023 o bateriích a odpadech z baterií.
Nařízení o bateriích a jeho předchůdce, směrnice o bateriích (směrnice 2006/66/ES), stanovují pravidla pro uvádění baterií, akumulátorů a odpadních baterií obsahujících nebezpečné látky na trh. Stanoví rovněž pravidla pro sběr, zpracování, recyklaci a likvidaci baterií či akumulátorů.
Společnost LINAK splňuje všechny povinnosti vyplývající z nařízení, včetně označování baterií symbolem přeškrtnuté odpadní nádoby a chemickými značkami: Pb (olovo), Cd (kadmium) a/nebo Hg (rtuť) – podle toho, které chemické látky baterie obsahuje v množství přesahujícím stanovené limity.
Přečtěte si naše prohlášení k nařízení o bateriích.
Nařízení o obalech a obalových odpadech
Nařízení (EU) 2025/40 Evropského parlamentu a Rady ze dne 19. prosince 2024 o obalech a obalových odpadech stanovuje pravidla pro nakládání s obaly a obalovými odpady v Evropské unii.
Společnost LINAK dodržuje nařízení o obalech a obalových odpadech. Prohlašujeme, že naše standardní metoda balení spočívá v použití kartonových krabic na tepelně ošetřených paletách.
Přečtěte si naše prohlášení k nařízení o obalech a obalových odpadech.
MDR
Nařízení (EU) 2017/745 Evropského parlamentu a Rady z 5. dubna 2017 o zdravotnických prostředcích (MDR).
Společnost LINAK chce být spolehlivým partnerem, jenž svým zákazníkům poskytuje informace potřebné pro jejich konkrétní aplikace.
Naše produkty jsou navrženy k integraci do elektrických zdravotnických zařízení, avšak nejsou klasifikovány jako zdravotnické prostředky.
Nařízení o zdravotnických prostředcích (MDR) stanovuje, že výrobci zdravotnických prostředků jsou povinni uvádět, zda výrobky obsahují latex. V souladu s nařízením potvrzujeme, že naše produkty MEDLINE® a CARELINE® latex neobsahují.
Biokompatibilita
Produkty LINAK řady MEDLINE® a CARELINE® jsou určeny k integraci do elektrických zdravotnických zařízení a splňují požadavky normy IEC 60601-1: 2020, oddíl 11.7. Uvedená sekce odkazuje na soubor norem ISO 10993. Posouzení bylo provedeno u všech částí produktů, které mohou při normálním použití přijít do kontaktu s pokožkou uživatele nebo pacienta. Posouzení vychází z předchozích zkušeností a zohledňuje povahu a délku očekávaného kontaktu s lidskou tkání během používání.
Posouzení se týká neinvazivních produktů LINAK, které při běžném používání přicházejí do kontaktu s neporušenou pokožkou.
Přečtěte si naše prohlášení o biokompatibilitě.
Ekoznačka EU
Ekoznačka EU pomáhá spotřebitelům, maloobchodníkům a výrobcům činit udržitelná rozhodnutí. Ekoznačka EU je dobrovolný ekologický štítek udělovaný výrobkům, které splňují přísná environmentální kritéria a mají nižší negativní vliv na životní prostředí.
Společnost LINAK vyrábí komponenty určené k integraci, které nespadají přímo pod systém označování ekoznačkou EU. Naši zákazníci včetně rostoucího počtu výrobců nábytku čelí různým požadavkům a normám, které se jim snažíme pomoci plnit.
Řada našich běžných produktů DESKLINE® je navržena tak, aby těmto požadavkům vyhovovala. Chcete-li získat více informací o tom, které produkty LINAK DESKLINE vám pomohou získat ekoznačku EU, kontaktujte místní pobočku nebo napište na e-mail chemicalcompliance@linak.com.
Konfliktní minerály
Společnost LINAK vyžaduje, aby její zaměstnanci a dodavatelé vyloučili používání konfliktních minerálů.
Konfliktní minerály zahrnují tantal, cín, wolfram a zlato (tzv. 3TG) pocházející z oblastí zasažených konflikty, například z Demokratické republiky Kongo.
Společnost LINAK sice nenakupuje minerály přímo od hutí, avšak odebírá od dodavatelů komponenty, které obsahují minerály 3TG (tantal, cín, wolfram a zlato). Společnost LINAK v tomto kontextu:
- dodržuje pokyny OECD pro náležitou péči v odpovědných dodavatelských řetězcích minerálů z oblastí postižených konflikty a vysoce rizikových regionů,
- nepoužívá minerály a kovy pocházející z regionů postižených konflikty,
- ověřuje, zda nejsou minerály a kovy získávány z oblastí stižených konflikty nebo z vysoce rizikových regionů,
- provádí důkladné kontroly dokumentace původu konfliktních minerálů a kovů,
- zajišťuje transparentnost – na požádání poskytne dokumentaci a důkazy o provedené náležité péči se zveřejněním původu a dodavatelských tras minerálů a kovů obsažených ve svých produktech,
- dbá, aby její činnost nepodporovala porušování lidských práv.
Totéž společnost LINAK vyžaduje i od svých dodavatelů.
Přečtěte si naše prohlášení o konfliktních minerálech.
Chcete-li získat další informace o konfliktních minerálech, kontaktujte náš tým pro dodržování předpisů na e-mailové adrese conflictminerals@linak.com.
Zákon Dodd-Frank
Zákon Dodd-Frank se vztahuje výhradně na společnosti kótované na burzách ve Spojených státech. Dodavatelé, jako je společnost LINAK, jsou rovněž smluvně zavázáni k dodržování daných ustanovení.
Zákon Dodd-Frank byl přijat jako reakce na obvinění, že těžba a obchodování s minerály z Demokratické republiky Kongo (DRK) a sousedních zemí financovaly ozbrojené skupiny a přispívaly k regionální nestabilitě.
V srpnu roku 2012 přijala Komise pro cenné papíry a burzy Spojených států amerických (SEC) pravidlo, jež společnostem kótovaným v USA ukládá povinnost vykazovat používání konfliktních minerálů, čímž působnost zákona rozšířila i na jejich dodavatele.