Ikast, prosinec 2023
Provozní asistent a technik Henrik Mathiesen pracuje v čističce Ikast-Brande Spildevand neúnavně na optimalizaci provozu a prodlužování životnosti zařízení. Problémy se starým řešením byly stále větší. Henrik Mathiesen vysvětluje: „Dlouho jsme se potýkali s nepříjemnostmi, avšak nebyl jsem schopen přijít s alternativou. Obrátil jsem se tedy na společnost Aquagain, s níž máme dobrou spolupráci v oblasti služeb a optimalizace.“
Systémy LINAK® jsou schváleny k průmyslovému využití
Úkolu se zhostil Rune Christiansen, manažer služeb ve společnosti Aquagain. S využitím pohonů LINAK k regulačním účelům měl Rune Christiansen dobré zkušenosti i z jiných oblastí průmyslu: „Doporučujeme-li pro nějaký projekt pohony, je LINAK jasnou volbou. V souvislosti s dodáváním řešení LINAK se obecně setkáváme s velmi vysokou spokojeností zákazníků. Nabídnout společnosti Ikast-Brande Spildevand řešení s pohony LINAK tak bylo vlastně přirozené“, vysvětluje pan Christiansen.
Aquagain je moderní kovozpracující podnik poskytující mimo jiné projektová řešení pro oblast zpracování odpadních vod. Kromě nabídky společnosti LINAK pro tento typ optimalizačních úloh nám byly pohony LINAK doporučeny také pro nové vestavby, modernizace a konstrukce.
Henrik Mathiesen z Ikast-Brande Spildevand využití produktů LINAK ve svém oboru zatím neznal: „Domníval jsem se, že LINAK se zabývá především výškově nastavitelnými stoly, a měl jsem proto určité pochybnosti. Poptal jsem se však kolegů, a pracovníci z čističky ve Faaborgu mi pověděli, že jsou se společností LINAK nadmíru spokojeni. Jejich řešení fungovalo dlouhodobě dobře a bezproblémově. Když jsem to uslyšel, odvážil jsem se zvolit řešení s pohony LINAK.“
Nové odolné řešení
Společnost Aquagain přišla s řešením vybavit každou hladinovou klapku pohonem LA36 s příslušnou řídicí jednotkou WCU. Po úpravách prvního prototypu byla společnost Aquagain připravena nainstalovat 14 nových regulačních řešení na hladinové klapky čističky v Ikastu. Pohony LINAK nyní několikrát denně regulují hladinu vody v procesní nádrži. „Zatím jsme velmi spokojeni a řešení funguje, jak má. S napětím jsme očekávali, jak budou pohony reagovat při prvních silných mrazech, avšak žádné problémy jsme nezaznamenali. Navíc se zdá, že se jich řadu dalších let nebudeme muset ani dotknout“, uzavírá Henrik Mathiesen.
Nové řešení prodloužilo životnost této součásti systému a pan Mathiesen se může těšit na méně starostí s poruchami a servisními náklady: „U starého řešení se musela jednou ročně měnit mosazná matice. Každá hladinová klapka nám zabrala hodinu, k tomu náklady na matici – a přesto jsme měli mezi servisními intervaly další poruchy a v zimě zamrzala ozubená kola.“

Další pohony získají uplatnění v budoucnu
Henrik Mathiesen neustále hledá další způsoby optimalizace provozu: „Všechno je třeba průběžně vyměňovat nebo optimalizovat. Před nabytím zkušeností se společností LINAK jsem zvažoval pouze tradičnější řešení, avšak nyní budu s produkty LINAK počítat i v budoucích projektech.“
Také Rune Christiansen má pozitivní výhled do budoucnosti: „Komunikace mezi společnostmi LINAK, Aquagain a Ikast-Brande Spildevand byla opravdu příkladná a firma Ikast-Brande Spildevand zajistila skvělé řešení. Znovu se potvrdilo, že integraci pohonů LINAK do řešení v čistírnách odpadních vod lze rozhodně doporučit.“