Dánská agentura pro behaviorální design zjistila, jak uživatelé výškově nastavitelných kancelářských stolů tato zařízení využívají a co je k jejich optimálnímu používání motivuje.
Řada firem po celém světě vybavila své kancelářské pracovníky výškově nastavitelnými stoly. V otázce skutečného využití stolů však sehrává výraznou úlohu „lidský faktor“. Lidé na změnu polohy prostě zapomínají nebo nemají k čerpání maximálního užitku z výškově nastavitelného stolu motivaci.
Společnost LINAK požádala dánskou agenturu pro behaviorální design KL.7 o zjištění, jak uživatelé výškově nastavitelné stoly obvykle používají, a co by je mohlo k jejich optimálnímu využívání motivovat. Výzkum se uskutečnil na třech pracovištích, kde bylo zkoumáno chování celkem 65 osob.
Výsledky
Pilotní studie prostě prokázala, že upomínky fungují. Klasifikace uživatelů zkoumaných podle průměrného využívání výškově nastavitelných stolů přinesla následující výsledky:
- „Pasivní uživatelé“ (administrativní pracovníci, kteří polohování stolu obvykle nepoužívají) prodloužili dobu práce vstoje průměrně na 12,3 min/den.
- „Málo aktivní uživatelé“ (administrativní pracovníci využívající polohování stolu jen málo) zvýšili podíl práce vstoje v průměru o 43 minut (z 36,3 min/den na 78,9 min/den). To odpovídá 117% nárůstu.
Zjistěte více informací
Celý dokument bílé knihy (21 stran) si můžete přečíst zde: „Zlepšení zdraví kancelářských pracovníků“
Nebo si stáhněte kompaktní verzi dokumentu bílé knihy (2 stránky) zde: „Zlepšení zdraví kancelářských pracovníků“