Zde můžete hlouběji proniknout do otázek různých způsobů brzdění průmyslových lineárních pohonů – to je vždy nutné k zajištění pohonu, aby zůstal na místě i při výpadku napájení. Náš expert Hunter Stephenson vám ve videu objasní základní informace.
V podstatě existují tři způsoby zajištění funkčnosti brzdy v pohonu. Pohon může být samosvorný a brzda k udržení dané polohy při výpadku napájení tudíž není potřebná. Jinak je nutné do pohonu integrovat mechanickou nebo elektrickou brzdu.
Pohon s nízkým výkonem je zpravidla samosvorný. To znamená, že se při zastavení nepohybuje zpět. Pohon s vysokým výkonem s vyšší kombinovanou hodnotou stoupání závitu a převodového poměru musí mít brzdu.
Dvojčinná brzda je velmi výkonným a spolehlivým mechanickým řešením. Tato brzda se aktivuje a deaktivuje nezávisle na směru pohybu pohonu, vychází-li pohyb z elektromotoru.
Při vývoji elektrických lineárních pohonů je důležité zvážit polohu brzdy. Umístěním brzdy blíže k motoru pohonu se omezí koncová vůle potřebná k aktivaci brzdy. Čím dále je brzda od závitové tyče, tím nižší je síla potřebná k brzdění.
Máte-li dotazy týkající se brzd pro průmyslové elektrické lineární pohony, kontaktujte místní zastoupení společnosti LINAK.