Technika a trendy

Návrh optimální domácí kanceláře

Trend domácích kanceláří po celém světě sílí. Stále více osob pracuje alespoň pár dní v měsíci z domova. Zaměstnavatelé navrhují své kancelářské prostory s ohledem na dobrou ergonomii a pohodlí, avšak domácí kanceláře tomuto aspektu věnují jen málo pozornosti. Představíme vám několik tipů, jak vytvořit pohodlnou domácí kancelář.

Podle Eurostatu pracovalo občas z domova v roce 2018 celkem 8,3 % všech osob zaměstnaných v EU, někteří jedinci dokonce i častěji. Z domova pracují zejména osoby samostatně výdělečně činné (v průměru 18,5 %). Ve Finsku pracuje v domácích kancelářích více než 40 % všech samostatně výdělečně činných osob.

Sedíme při práci z domova správně? Občas usedneme za kuchyňský stůl na nepohodlnou židli, svalíme se na pohovku s laptopem na břiše nebo se prostě jen posadíme v posteli. Změna pracovních poloh je samozřejmě chvályhodná, avšak zařídit se lze ještě lépe než výše uvedenými způsoby.

Zvyšte efektivitu práce s polohovatelným prostředím
Lidé jsou stvořeni k pohybu. Strávit celý pracovní den vsedě je pro nás naprosto nepřirozené. Několik vědeckých studií ukazuje, že fyzická aktivita má významný pozitivní vliv na naše mentální pochody i celý pracovní výkon. Obohacení pracovního prostředí trochou pohybu je tedy velmi efektivní.

Součástí řešení může být vybavení domácí kanceláře vašich zaměstnanců stolem k sezení/stání. Získají tak přinejmenším možnost pracovat doma také vestoje. Pro vytvoření dobré rovnováhy mezi prací a zdravým životem v kanceláři i doma platí v podstatě tytéž tipy. Níže uvádíme několik dalších osvědčených tipů k vytvoření skvělého uspořádání domácí kanceláře.

 

6 tipů: Jak vytvořit skvělý domácí kancelářský prostor

Návrh optimální domácí kanceláře

1. Vytvořte klidné prostředí

Zajistěte si určitou oddělenost od zbytku domácnosti, abyste neměli pokušení vykonávat domácí práce. Máte-li k dispozici nějakou náhradní místnost, kterou většinou používáte jako skladiště, vyčistěte ji, vyvětrejte a přeměňte na místnost, v níž byste chtěli trávit čas.

 
Návrh optimální domácí kanceláře

2. Ukliďte nepořádek

Obstarejte si dobré řešení k uspořádání předmětů. K uložení věcí využijte skříně a komody, abyste zamezili hromadění kancelářských materiálů na stole. Uklizený stůl svědčí o uspořádané mysli a po skončení zaměstnání můžete svou práci odklidit.

 
Návrh optimální domácí kanceláře

3. Zaujměte dobrou pracovní polohu

Zvolte stůl s dostatkem prostoru. Notebook umístěte do vhodné výšky, abyste se na něj nedívali shora. Můžete také využít samostatnou obrazovku a dokovací stanici. K lepšímu držení těla přispěje i samostatná klávesnice a myš.

 
Návrh optimální domácí kanceláře

4. Seďte správně

Vyberte si dobrou židli, aby se vám sedělo pohodlně. Na trhu existuje řada kvalitních kancelářských židlí. Zvolte takovou, která vám zajistí dobrou oporu a vydržíte na ní pohodlně sedět celý den. Nezapomínejte se občas postavit, abyste se udrželi v pohybu.

 
Návrh optimální domácí kanceláře

5. Pracuje v blízkosti zdroje denního světla

Stůl postavte k oknu, abyste si po celý den mohli užívat denního světla. Získáte tím také možnost ulevit zraku a podívat se ven, když si budete potřebovat odpočinout od zírání na monitor. Nezapomeňte na několik lamp, aby byla místnost dobře osvětlená, až se venku setmí.

 
Návrh optimální domácí kanceláře

6. Zútulněte si pracoviště

Doplňte místnost doplňky, rostlinami a rozvěste si na stěny nějaké obrázky – předměty, které vás učiní šťastnějšími a budou vás inspirovat. Na stěnu přilepte plakát s protahovacími cviky, který vám připomene občas se protáhnout.

 

Přečtěte si našeho krátkého průvodce vytvořením ideální rovnováhy mezi sezením a stáním  – nechte se inspirovat. Využívání kancelářských stolů se systémy LINAK® nabízí možnost přidávat intuitivní nástroje připomínání. Můžete například použít ovládací panel DPG1C nebo bezplatnou aplikaci Desk Control. Oba doplňky jsou navrženy k motivování a připomínání změny postoje během dne.

Máte dotaz k technologii elektrických pohonů?

– Náš tým je připraven pomoci vám s technickými informacemi, zahájením projektu atd.